Anne Adayları İçin Hafif Beslenme

Nil Şahin Gürhan   24/04/2018
Beslenme Uzmanı ve Diyetisyen Nil Şahin Gürhan anne adaylarına beslenme tüyoları verdi. İşte hamilelik döneminde hafif besinlerle beslenme yöntemleri…

Dengeli ve Sağlıklı Beslenin

Yeni başlayan iki farklı hayatın ilk adımıdır hamilelik. Bu birlikteliğin sağlıklı şekilde başlaması ve devam etmesinde sağlıklı beslenme önemli yer tutar. Anne hamilelik öncesi ve süresince ne kadar iyi beslenirse, fiziksel ve ruhsal yönden o ölçüde sağlam olur. Hamilelik süresi boyunca bebeğin sağlıklı büyüme ve gelişmesi annenin beslenmesi ile bire bir ilişkilidir. Anne iki kişilik özen göstermeli, beslenirken iki kişilik düşünmelidir. Hamilelik döneminde, annenin yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmesi bebeğin sağlıklı bir şekilde dünyaya gelmesi için kesinlikle gereklidir.

Hamilelik Döneminde Sağlıklı Beslenme Nasıl Olmalı? 

*İki kişilik olarak karar verilmeli, bebeğinizi de kendinizi de katkı maddesi içeren hazır, paket yiyeceklerden olabildiğinde uzak tutmalısınız.

*Hiçbir şekilde ve koşulda kesinlikle; diyet ve light yiyecekler-içecekler tüketmemelisiniz. Bu tür yiyeceklerin içinde bulunan katkı maddeleri bebeğiniz için çok zararlıdır.

*Mevsimine uygun taze sebze ve meyveler ile beslenin. Böylece bebeğinizin doğaya, mevsime ve iklime uyumunu anne karnında başlatmış olursunuz.

*3 ana öğün ve küçük atıştırmalardan oluşan 3 ara öğün şeklinde bir beslenme planı iki kişilik hamilelik beslenmesinde çok etkili ve işlevseldir. Az ve sık beslenme şekli, bebek için de anne için de yaşam şartları açısından müthiş konfor sağlar.

*Öğlen ve akşam ana besin grubu ihtiyaçlarını dengeli sağlamalısınız. Bunun için de ana öğünlerinizin, ana besin gruplarını içermesine özen göstermelisiniz. Böylece ana öğünlerde besin elementleri işlevsel bir uyum sağlar. Bebeğiniz maksimum faydalanır.

*Sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmalı, natürel doğal yiyecekler yemeğe çalışmalısınız.

*Bol su tüketmelisiniz. Günde 2-3 litre ideal bir ölçüdür.

*Sigara içiyorsanız mutlaka bırakmalı, sigara içilen yerlerde bulunmamalısınız.

*Alkol kullanıyorsanız; kullanmamalısınız.

Yazar

Nil Şahin Gürhan

Yazar, üniversiteden mezun olduğu 1995 tarihinden 1999 yılına kadar iş yaşamında edindiği birikim ve tecrübeleriyle 1999 yılında NİL  DİYET oluşumunu kurmuştur. Gürhan bu oluşum kapsamında bireysel ve kurumsal danışmanlık bazında çalışmalarına devam etmekte olup, evlidir ve 3 çocuk annesidir.

Nil Şahin Gürhan’ın Diyetisyen (Beslenme ve Diyet Uzmanı) olarak amacı, beslenme bilimini bilimsel gerçekler doğrultusunda insanlara öğreterek hayatlarının içinde doğal olarak yer almasını sağlamaktır. Çünkü sağlıklı beslenme, ömür boyu sürdürülmesi gereken doğal bir alışkanlıktır.


 

Makale Galerisi