Çocukların Sağlıklı Gelişimi İçin Kahvaltı Şart

28/03/2018
Bilindiği üzere kahvaltı, fizyolojik olarak günün en önemli öğünüdür. Güne istekli başlamada ve elverişli bir biçimde sürdürmede sabah kahvaltısında nelerin yenildiği ve ne kadar yenildiği çok önemlidir.

Sadece çocuğun değil anne ve babanın da güne daha enerjik ve verimli başlaması için olmazsa olmaz bir öğün, kahvaltı.  Sabah yapılan kahvaltı, dikkat süresini uzatır ki bu durumun avantajı tartışılmaz.

Kahvaltı; sosyal ve psikolojik yönden çocuğunuzu güçlü kılar, sağlıklı büyümesi için gerekli besin elementlerini içerir. Bağışıklık sisteminde etkili vitamin ve mineralleri barındırdığı için çocuğunuzun kolay hastalanmasını önler. 

Peki Çocuğunuza kahvaltıda neler yedirmelisiniz?

Çocuğunuz için kahvaltıda olmazsa olmaz beş önemli besini, Beslenme ve Diyet Uzmanı Nil Şahin Gürhan anlattı.

Süt; kaliteli protein alması açısından çok önemli bir içecek. Çocuğun ana kahvaltı içeceği süt olmalı. Süt yeterli kalsiyum alması için temel gıda.

Yumurta; örnek protein ve kaliteli demir kaynağı. Çocukların büyüme ve gelişmesi yanında algısını yükselttiği için okul başarısına da fayda sağlar.

Tam tahıl ekmeği; çocukların kolay enerji kaynağı karbonhidratı sağlıklı ve faydalı olarak almasını sağlayan ekmek, aynı zamanda bitkisel protein içerir.

Ceviz; omega kaynağı, çocukların beyin gelişiminde, büyüme ve gelişmesinde etkilidir. En zengin omega-3 kaynağı olan kuru yemiş cevizdir.

Taze mevsim meyveleri; Mandalina C vitamini ve folik asit kaynağı. Büyüme ve gelişmesini sağlayan demirin faydasını artıran C vitamini için zengin bir kaynaktır mandalina. Ayrıca içeriğinde bulunan folik asitte hücre yenilenmesini sağlar. Kışın mandalina, portakal, yazın, kavun, karpuz üzüm gibi meyveler.
 

Makale Galerisi